piątek, 19 sierpnia 2016

Kurs na planner 3w1

Witam Wszystkich z moją pierwszą inspiracją :-)
Kiedy dołączyłam do DT postanowiłam w końcu zaopatrzyć się w planer, ale taki ciut nietypowy.
Zapraszam na kurs na planner stojący z kieszonką na karteczki i wymiennymi dekoracjami :-)




Co będziemy potrzebować? Duuuuuużo sprzętu i dodatków, więc szykujcie się na długi post :-)

-papier bazowy a4 3szt.
-wybrane papiery scrapowe 
-wydruki stron planera (zamieszczone na dole postu w formacie PDF) wykonałam sama, udostępniam je Wam do użytku osobistego
-koszulki do zdjęć wielkości 10x15 (a4) 4szt.
-matę do cięcia + nożyk/trymer/gilotynę
-linijkę, ołówek i nożyczki
-tablicę do bigowania
-tablicę do robienia kopert (jeśli ktoś nie ma może zrobić pudełko na tablicy do bigowania, ja w kursie użyłam Envelope Punch Board i dla niej podaję wymiary)
-dziurkacz kółko 15mm lub wykrojnik
-taśmę dwustronną, klej Magic, kosteczki dystansujące, pistolet z klejem
-bindownicę + grzbiety
-matę magnetyczną a5 1szt. 
-wybrane wykrojniki i kolorowe papiery

Ok, przebrnęliśmy przez listę potrzebnych przydasi, teraz pora na zdjęcia i opisy:


ZDJĘCIA 1,2,3 i 4

Zdj.1) Baza planera: cześć 1 - dł. a4, szer. 7 cali (jest to przód plannera); część 2 - dł. a4, szer. 5 cali (jest to spód plannera); część 3 - dł. a4, szer. 5 3/4 cala (tył plannera); koła wycięte z maty magnetycznej 5szt.
Zdj.2) Sposób bigowania bazy
Zdj.3) Wydrukowane wkłady plannera
Zdj.4) Koszulki na zdjęcia

Bazę planera bigujemy we wskazany sposób i zaginamy zbigowane miejsca (cześć 2 bigujemy na dwa sposoby: pierwsze i trzecie bigowanie z jednej strony a drugi bigowanie z drugiej strony kartki).

Dodatkowe zdjęcie sposobu bigowania:



Wkłady do planera wydrukować i pociąć na części. 
Koszulki na zdjęcia pociąć na równe części (w miejscach zgrzania, górny pasek z dziurkami do segregatora odciać) z jednej krótszej strony zostawiamy "otwór". Mini koszulek ma być 13szt. 
Wyciąć 5 kół z maty magnetycznej. 
Bazę planera sklejamy tak, by od przedniej strony plannera skrzydełko spodniej części było wewnątrz, na tylnej części planera na zewnątrz. Natomiast skrzydełko przedniej części nachodziło na tylną na wierzchu. Nie wiem czy dobrze tłumaczę, ale ma to wyglądać tak:






ZDJĘCIA 5,6 i 7

Zdj.5) Na przednią część planera naklejamy wybrany papier scrapowy, wykonujemy pudełko z papieru scrapowego, u mnie zrobione na tablicy do robienia kopert wg. obliczeń z tej strony http://www.thecraftyowl.co.uk/boxbuster/ . Wymiar mojego pudełka to 83x83x20mm, więc wg. instrukcji tniemy papier na 168x168mm i tworzymy pudełko bigując za pierwszym razem 70mm, za drugim 98mm każdy bok kwadratu. Na jednym boku nacinamy skrzydełka potrzebne do sklejenia pudełka.
Zdj.6) W miejscu przerywanej linii odcinamy górną część.
Zdj.7) Sklejamy pudełko i wycinamy otwór dziurkaczem jak na zdjęciu
 


ZDJĘCIA 8,9 i 10

Zdj.8) Dziurkujemy koszulki (otwór, który zostawiliśmy ma być po prawej stronie, po lewej mamy zgrzanie).
Zdj.9) Dziurkujemy bazę planera, przycinamy grzbiety na odpowiednią długość.
Zdj.10) Zakładamy koszulki na grzbiety (otwór od prawej strony), bindujemy planer.

Wykonujemy dowolne ozdoby na planer. Ja zrobiłam ozdoby związane z czterema porami roku, ale równie dobrze mogą to być zdjęcia rodziny, znajomych czy ukochanych zwierzaków, lub co Wam tylko się zamarzy :-) Reguła jest jedna - nie może to być zbyt ciężkie (no chyba, że wasza mata magnetyczna ma mocny magnes).



ZDJĘCIA 11,12 i 13

Zdj.11) Wkładamy wydrukowane strony planera do koszulek. Pod spodem przyklejamy dodatkowo jedną wąską koszulkę ( na 20mm) w którą wkładamy wydruki z dniami tygodnia i rokiem. Dodatkowo naklejamy wycięte z maty magnetycznej koło na którym będziemy przyczepiać nasze ozdoby.
Zdj.12) Z tyłu planera przyklejamy kieszonkę tak jak wskazuje zdjęcie.
Zdj.13) Naklejamy magnesy na wykonane ozdoby (ja to zrobiłam klejem na gorąco).


Tak prezentują się na planerze wykonane przeze mnie ozdoby :-)








Tutaj do pobrania wydruki planera:




Mam nadzieję, że kurs jest w miarę czytelny i że nie zanudziłam Was za bardzo ;-)


W pracy wykorzystałam:








Pozdrawiam cieplutko
Justyna

8 komentarzy:

  1. Super kursik :) Planer prezentuje się pięknie i bardzo podoba mi się pomysł z wymiennymi ozdobami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no powiem Ci, że jak na pierwszą inspirację to czapki z głów! brawo TY! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za bardzo miłe słowa :-) Aż się zawstydziłam...

      Usuń
  3. Świetny tutuś i brawo za orginalny pomysł !!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł i świetne wykonanie! Kieszonka na zapasowe 'pory roku' fenomenalna :)

    OdpowiedzUsuń